| 2024, 4 | С.А. Бурлак | Звуковые изменения: вариативность и регулярность | 135-156 | 
                
                                                                                        | 2020, 5 | М.К. Пронина, С.В. Князев | [Рец. на:] P. Prieto, N. Esteve-Gibert (eds.). The development of prosody in first language acquisition. Amsterdam: John Benjamins, 2018. vi + 368 p. (Trends in Language Acquisition Research, 23.) ISBN 9789027200594 (print), 9789027264213 (e-book). | 142-149 | 
                
                                                                                        | 2019, 3 | М.Д. Воейкова | [Рец. на:] W. U. Dressler, F. N. Ketrez, M. Kilani-Schoch (eds.). Nominal compound acquisition. Amsterdam: John Benjamins, 2017. 318 p. ISBN 9789027264978. | 143-152 | 
                
                                                                                        | 2018, 1 | А.С. Выренкова, Е.В. Рахилина | [Рец. на:] S. Montrul. The acquisition of heritage languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 382 p. ISBN 978-1-107-00724-6. | 148-154 | 
                
                                                                                        | 2018, 1 | В.И. Киммельман | [Рец. на:] С. Plaza-Pust. Bilingualism and deafness: On language contact in the bilingual acquisition of sign language and written language. Berlin: De Gruyter Mouton, 2016. 523 p. ISBN 978-1-5015-1396-1. | 155-158 | 
                
                                                                                        | 2017, 6 | П.М. Эйсмонт | «Как стать большим?»: предикативные прилагательные в детской речи | 65-78 | 
                
                                                                                        | 2017, 3 | Г.Р. Доброва | [Рец. на:] E. Tribushinina, M. D. Voeikova, S. Noccetti (eds.). Semantics and morphology of early adjectives in first language acquisition. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2015. 478 p. ISBN 978-1-4438-7730-5. | 141-150 | 
                
                                                                                        | 2015, 4 | М.И. Магомедов, А.К. Абдуллаев, А. Гальярди, М.С. Полинская | Усвоение именных классов в цезском языке. | 21-36 | 
                
                                                                                        | 2010, 3 | В.В. Казаковская | Реактивные реплики взрослого и усвоение ребенком грамматики родного языка | 3-29 | 
                
                                                                                        | 2007, 1 | Ю.Л. Кузнецова | [Рец. на:] М. Tomasello. Constructing a language: a usage based theory of language acquisition. | 119-125 |