2024, 4 |
С.А. Бурлак |
Звуковые изменения: вариативность и регулярность |
135-156 |
2020, 5 |
М.К. Пронина, С.В. Князев |
[Рец. на:] P. Prieto, N. Esteve-Gibert (eds.). The development of prosody in first language acquisition. Amsterdam: John Benjamins, 2018. vi + 368 p. (Trends in Language Acquisition Research, 23.) ISBN 9789027200594 (print), 9789027264213 (e-book). |
142-149 |
2019, 3 |
М.Д. Воейкова |
[Рец. на:] W. U. Dressler, F. N. Ketrez, M. Kilani-Schoch (eds.). Nominal compound acquisition. Amsterdam: John Benjamins, 2017. 318 p. ISBN 9789027264978. |
143-152 |
2018, 1 |
А.С. Выренкова, Е.В. Рахилина |
[Рец. на:] S. Montrul. The acquisition of heritage languages. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. 382 p. ISBN 978-1-107-00724-6. |
148-154 |
2018, 1 |
В.И. Киммельман |
[Рец. на:] С. Plaza-Pust. Bilingualism and deafness: On language contact in the bilingual acquisition of sign language and written language. Berlin: De Gruyter Mouton, 2016. 523 p. ISBN 978-1-5015-1396-1. |
155-158 |
2017, 6 |
П.М. Эйсмонт |
«Как стать большим?»: предикативные прилагательные в детской речи |
65-78 |
2017, 3 |
Г.Р. Доброва |
[Рец. на:] E. Tribushinina, M. D. Voeikova, S. Noccetti (eds.). Semantics and morphology of early adjectives in first language acquisition. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2015. 478 p. ISBN 978-1-4438-7730-5. |
141-150 |
2015, 4 |
М.И. Магомедов, А.К. Абдуллаев, А. Гальярди, М.С. Полинская |
Усвоение именных классов в цезском языке. |
21-36 |
2010, 3 |
В.В. Казаковская |
Реактивные реплики взрослого и усвоение ребенком грамматики родного языка |
3-29 |
2007, 1 |
Ю.Л. Кузнецова |
[Рец. на:] М. Tomasello. Constructing a language: a usage based theory of language acquisition. |
119-125 |